Friday, March 18, 2011

Setahun 6 bulan

Heppi besday my lovely little boipren...dah setaun 6 bulan dah.....minggu depan kene cucuk dah....harap2 dapat la melarikan diri untuk mencucuk kan mamat tecit...sgt takut tgk organizer for next week schedule..pnuh dgn meeting n meeting n meeting.....
ape aktiviti mamat tecit yang akan berumur setaun 6 bulan ni

panjat :- semua bnda yang boleh dipanjat akan di panjat...dulu sofa kat umah dkat ngan tingkap...masuk je  pintu akan trus panjat sofa..n pajnat lagi kat grill tingkap..naik satu satu...haiyooo...wahai en muhammad aidil haziq...umah kita tingkat 3 oke.seb baik grill tu x pnh bukak pon...cume kalau org bawah tgk akan terkejut la..ada budak dok panjat tingkap.......

lari :- Ni lagu satu aktiviti yang di luar kawalan....kalau bawak g padang....turun2 terus lari macam nak jerit yeayyyy bebas....pastu pejam mata sambil lari....sronok sgt la tu.....kalau mama die nak joging rasenye en didil joging lagi jauh dr mama die....sbb suke sgt lari sampai hr tu langgar tiang tepi pintu kat umah tok..menangis la..en asben pujuk bawak ronda naik moto...turun motor trus sambung lari lagii...x ingt kot kepale tu dh benjol

makan sendiri :- Sebb rase die sudah besar...tiada siapa yg leh suapkan die dah..mmg nak mkn sndiri...walaupun kat luaar pinggn lagi banyak dr masuk mulut.....g knduri kene la buat satu pinggan  utk die...kalau mkn roti canai pon kene koyak2 letak dlm pinggn buh kuah bg kate die...sgt perasan sudah besar.

berkata2 :- yang ni x berapa pandai lagi...dlm proses kot...sbb ape die cakap sume dlm bahasa german....yang paham ama ama..apa apa...aiyoo kadawale....kalau mlm time tido nak susu jerit makk makk....kalau blaja ngaji ngan tok..tok kate aa ba ta..cek didil aba aba ka ga.......

pandai masak :- yg ni sbb die adalh cucu tukang masak..bukan anak tukang masak...kalau kat umah die amik periuk mama die..satu ltak bawah satu ltak atas..pastu konon bukak api...pastu tunduk sket nak tgk api besar ke x...cr pen nak kacau gulai yg sedang di masak.....kalau nak masak lauk kenduri ( konon la tu ) kene pakai baldi...periuk mama die x muat....amik huruf abc..ltak satu-satu tau..x leh ltak sume....

cek didil mase berumur sehari

macam2 la mamat tecit ni.....semoga aidil membesar dengan sihat ye sayang...pastu leh masuk program adik adik ku InsyaAllah boleh.....kakkaka...

No comments:

Post a Comment