Friday, October 28, 2011

abah aidil ku sayang......

mood oh mood keje dtg la dikau.pnh x dgr ade stgh org..lg banyak keje die...lagi malas die.....kikikiki..aku la tu....tp sume keje tu aku buat la...cume mengambil waktu sket....sbb aku bukan seorg yg leh kate no biler kene dapat tugasan baru..walaupun keje sedia ado ni ni pon x terbuat......mungkin tande protes aku x nak buat tugasan baru kot.....sbb kadang aku rase tu bukan keje aku....tu yg buat aku lagi baloq nak wat.....
dalam keadaan yg sangt x menijinkan ini seb baik la en asben tersayang sgt memahami...antaranya
1) rase nye dh nak 2 bulan umah aku x berasap.....mmg mkn beli je la...xleh nak masak...sbb bile berdiri lame rase macam terhuyung hayang..n lagi x leh nak bau tumis2 ni..aduii laa....
2) balik keje secara automatik en aben akan masak air ...buh dlm flask utk buat susu aidil malm nnt..mula2 dulu kadg die masak air x buh dlm flask..kang kul 3 pagi ade la nak kene masak air plak....skang dh tau dah..sbb kalau dulu balik keje terus die terbungkang..mamadidil ni la tunggang langgang masak air, masuk bj dlm mesin basuh.....skang abah aidil yg buat sume tu...cume kalau dh masuk bj dlm mesin basuh tu..nnt die kate..mama bj sume dh dlm mesin..nnt ltakkan sabun ye..( die suh basuh la tu..xpe la atleast xde la keje aku nak pusing umah cr bj dahh)
3) mandikan aidil,basuh uk uk......sume tu skang die yg buat...cek didil pon kalau nak mandi trus g kat abah die..kalau tnye nak mandi ngan abah ke mama..die kate abah...kalau abah die dok tido..die leh kjut tarik tgn abah die ajak mandi.....dah abis mandi tu tugas mamadidil la pakai kan bj sume.....
4) layan cek didil main....cek didil mmg x mo dah la ngan mama die skang..main nak abah..tido nak abah....ade satu hari tu mamat tecit tu konon main masak2 la..abis sume periuk blange mama die dh bawak keluar main.....pastu tarik tgn abah die..suh abah angkat sebelh periuk aidil angkat sebelah periuk..konon panas la periuk tu...alih tmpat lain..pastu kibas2 tgn konon periuk tu kotor la..cet...mmg terbukti cucu tukang masak sungguh.....
5) satu je yg cek didil nak mama die buat..buat susu tgh malam....waaa...die akan seboleh2 kjut mama die gak buat susu...cuma kalau kul 12.30 abah die x tido lg...en abah la buat kan......

apa2 pon...saya mmg sayang kedua2 boipren saya .....n Alhamdullillah...skang macam dah ok sket....chaiyokk mamadidil

No comments:

Post a Comment