Wednesday, February 10, 2010

Trime Kasih En Asben

waaa...mengupdate untuk minggu ni sebelum pulang bercuti raya ( rayakah ku ?? ) hehehhe...
sebab xde mende nak diupdate pagi2 ni teringt plak kat en asben yg membuat gotong royong seorg diri pada pukul 10 malam pada mlm isnin yang lepas....cian en asben..aku sudah lame la naik flight g Kashmir ngan didil...wah...g Kashmir lg tu sbb kalau tgk citer Hindustan kat Kashmir tu byk gunung ganang..kalau jerit melantun-lantun...wakakkaa..( ape yg aku melalut ni wakakka)..ok back to story en asben membuat gotong royong dgn jayanye dgn mengelap kipas syiling yg dah agak berhabuk....mengemas meja mkn yg bukan meja mkn dh , kat situ la wat keje.kat situ la ltk barang,kat situ la kalau nak menintenet...so meja tu dh jadi meja Doraemon pelbagai brg ada..en asben telah mengemas sehingga meja itu kelihatan kosong ( di manakah beliau menyorok sekelian barang itu????? ) , menyapu ruang tamu..mengemas dapur sehingga sangt la bersih sampai takut nak guna takut kotor balik....
Dikala aku terjaga kul 12 untuk membuat susu didil aku agak terkejut adakah aku berada dalam mimpi melihat umah ku sungguh la kemas...( konon cam ader pari2 la kemas kan) tp aku tgk en asben tgh tgk bola sambil merehatkan diri setelah menggotong royong kan diri seorg diri....
Kesan dari gotong royong itu semlam en asben telah dilanda sakit hidung yg sgt kritikal...asyik bersin dr pagi pastu amik off ptg ( sbb en asben sgt la degil orgnye yg x percaya dirinya ader resdung...geram aku)
So kepada bos en asben....kalau die slalu bersin tu konon die telah berperangai rajin pada hari sebelumnya tau...
and kepada en asben slalu la menggotong royong kan diri ye...jgn buat satu semester skali..wakakaka( tp nnt kesian sakit hidung).....

No comments:

Post a Comment