Tuesday, November 9, 2010

balik kg ver 1....

Inilah kg opah saya....ini umah opah..tapi dah jadi umah tggl..hampir 10 taun dh xde org dok sini..sejak opah dok kat umah ku..(umah ku itu abah saya tmbh tepi..wat bilik air..siapkan dapur untuk opah saya)Opah mmg x mau duk skali ngan anak2 die..(means satu umah la) tp macam skang sbelah2 yg mmg kompem akan dgr kalau kami gelak ke bising ke...sbb opah kate biar die rase ader org kat keliling die...macam skang die leh suke ht nak wat ape..nak masak ke nak ngaji ke..nak tido ke...
Berbalik pada kampung ku ini...hari tu balik sbb mak kate ader org nak bli tanah ni..n nak robohkan umah pusaka ni...bila aku shout kat fasebuk ramai la sepupu sepapat yg mengimbau nostalgia umah ni...mmg best..mase aku kecik2...depan umah ni terbentang sg perak..dulu kalau nak mandi nak qadha hajat ke..sume kene g sungai...so kalau ptg je berbondong2 la kami ke sungai...nak balik kg ke kene naik bot..mase mak kawen pon abah naik sampan pakai bj pengantin...kuikui..
akhirnya umah ini tggl kenangn..tp dapat bawak didil ngan en asben g melawat wlupun x dapat tido situ..(huuih sape nak tido kat situ lg).En asben sgt sedih umah ni x digunakan sbb keliling umah pnuh ngan pokon buah..ada pokok langsat,cempedak.maggis..durian...nak wat camane kan...

No comments:

Post a Comment