Friday, July 27, 2012

7 Ramadhan...

Alhamdulillah sekejap je masa berlalu..dh seminggu semua umat Islam berpuasa....sekejap je masa berjalankan..citer ngan kak njmi...die kate sbb dok umah rs masa berjalan cepat la...cube dok kat opis rase macam merangkak setiap saat...kikiki
Sehingga semalam...untuk berbuka...2 hr pertama berbuka kat umah tok kiah..dan 4 hr kat umah sendiri n mamadidil masak le....walupun sejenis lauk...pastu abah bli sejenis kuih,,cukup sudahhh....sonot masak sndiri sbnrnye....kadang tu takut gak tawar la..masin la...ye la kan x leh rasa.....tp Alhamdulillah sehingga smlm ok la....ye la ni smntara x keje..dok umah...leh g pasar tiap2 pg....leh termenung dpan abag jual ikan...pastu nnt die cakap..pk2 nak masak pa...kikiki.....cube abg tu bg idea skali...kan senang.....btul la hampir sebulan dok umah sbgai suri umah ni....mmg pening woo pk nak masak ape...camane la mak aku yg mmg suriumah tu....xpe la skang anak2 dh besar leh request nak mkn ape...ni mamadidil nak kene pk nak masak ape...ape yg abh didil ni mkn...sbb en asben ni mane layan lauk2 kg ni....so kene pk la ayam..ayam..ayam.....
minggu depan dah keje..tp masuk hr kamis so ade 3 hr nk g soping bj raya....opah dh volunteer nak jait baju kurung kat cik merah....semangat sbb ada mesin jait br....hr tu suh ukur sume tingkap kat umah mamadidil..die nak jaitkan langsir...keje sng tu mamadidil x buat2...sbb kang kene cr kain plak...sbb nak suh en asben tukar kaler umah ni dulu...waaa....bayangkan hampir 4 taun dok umah ni 4 taun x pnh tukar langsir....ye la kalau raya x pnh dok umah sndirikan..so xde feeling nak berlangsir br....kikiki


Selamat meningkatkan amalan di Bulan Ramadhan.....

No comments:

Post a Comment