Tuesday, May 3, 2011

Pengidap 'temper tantrums'....

apakah itu.......sebenarnye cek didil mengidap temper tantrum...ini telah didiagnos by mamadidil....kerana weekend lepas mamadidil telah bercuti dr jumaat ( sebenrnye mc-sakit mata) sampai isnin ..thanks ye en asben yg jaga en didil mlm tu...mamadidil x leh bukak mate langsung..especially sebelah kiri..kalau bukak nnt meleleh air mata....out of topic la mamadidil ni....
ok back to topic...penyakit ini ini menyerang..( sound like serious bonar)....pada hari ahad 1 Mei....pada hr itu tok kiah telah mndapat kontrak untuk catering org kawen kat RECSAM...so dlm selepas selesai sume tu...kul 6 pm lori hntar la balik sume pekakas..maka en didil menunujukkan sgt la rajin...nak lap pinggan la....nak kumpul balik sudu la....nak susun tray la....so mamadidil ni x bg la..sbb kalau lap pinggan die akan ketuk ngan sudu....pastu ketuk tray plak.....bile angkat dukung..die akan menjerit sampai meliuk2...badan.....so disebabkan mamadidil x tahan die dok berguling2..mamadidil trus ca alif but....balik umah...dlm kete sambung laa ngamuk.....sampai nak sampai umah ok dahh...die lupe dh kot..
berlaku lagi pada hr isnin...selepas balik dr umah tok kiah memakan laksa made by anjang....kami singgah la kat depan public bank tu..ada stall jual air kelapa and air limau berasam..mmg marvellous la...kalau air asam die tu mmg xde campuran kordial langsung,,,,sume ori ok.....de tepi stall itu ada la playground yg mane slide die amatla tinggi....utk budak 7 taun ok la kot..sementara tggu...tu dok la melepak kan diri bawah pokok..leh mamat tu lari suka ht ke arah playground....x kisah pon xde org ikut,,,pastu angkat bawak naik kete...mengamuk...mamadidil biar je....nak terguling kat bawah ke ape ke biar je...sbb kalau pgang x pasal2 kene puk.....otw nak balik slagi ada bayangan playground tu die akan mengamuk la sbb x dapat main....samapi umah...bg mandi sekejap je....dah belayar ke kashmir......haiyooooo ini en didil la....inilah dinamakan temper tantrums....perkara biasa yg dialami oleh kanak2 1-3 taun..dan terutamanya lelaki.....

Kepada mamadidil: semoga terus bersabar ok..chaiyoookkkk

No comments:

Post a Comment